Monday, August 9, 2010

Minato Kobe Hanabi Taikai!! みなと神戸花火大会!

On Saturday, I went to Minato Kobe's Hanabi Taikai( Fireworks viewing). All I have to say is that is was amazing!!
After going to two firework events I know what to look for in terms of a good show :)
There's something about fireworks here that just feel like magic. Between the way the people come together and just the fireworks themselves. They really look like they are coming from the sky, and get so close I feel like I can touch them. いいなぁ。
土曜日みなと神戸花火大会へ行った。さすが、花火がきれいだった。花火を見るとなんかいい感じがする。天神祭とPLの花火も同じようないい感じがした。
その一瞬にみんな一緒に幸せそうだった。恋人と、家族と、友達と、みんな幸せそうだった。
恋人といえば、花火が見ると恋が叶うそういう説があるらしいんだ
なんかな、花火はマジックみたい。花火はオーロラそういう現象みたいと思う。オーロラは見たことがないやけど、見たらたそういういい感じがするかもしれない。オーロラだったらたぶんもっと強くなる。言いすぎかもしれないでも僕の言いたいことがわかるでしょ! 笑

つまり、日本の花火が素晴らしい!

2 comments:

  1. lol.this reminds me of the night we went to Stone Mountain park after dinner.
    -Dani B

    ReplyDelete
  2. 日本語うまいですね・・・
    みなと神戸花火大会、僕は何年も行ってないです。
    PLは3回行ったのですが、やっぱり迫力が違いますね。
    でも、交通渋滞で帰りが大変なんでなかなか行けないです。               イチロー

    ReplyDelete